Календарне планування

                                

Календарно-тематичне  планування  уроків  зарубіжної  літератури
7 клас



Розділ,  тема  уроку
Дата
проведення
Вступ

1.
Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу.


2.

Переклад і переспів. Основні принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад і переспів: схожість і відмінність. 


Билини і балади

3.



Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).
Билина, гіпербола.
Історія і культура Київської Русі.






4.

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Робота з текстом. Реальність (історія, побут і звичаї) і художня вигадка в билинах.


5.


Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Елементи фольклору.
Зображення героїв билин у мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.).




6.

Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. Балада.Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.


7.

«Як Робін Гуд став розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.


8.

Позакласне читання Лондон Джек «Біле Ікло»


9.

Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.



10.



Адам Міцкевич (1798 -1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі. А. Міцкевич і Україна. Українські образи й мо тиви в баладі А. Міцкевича «Світязь».




11.

Роберт Льюїс Стівенсон (1850 -1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син — король, свобода — рабство). Утвердження духовної сили піктів,
їхнього героїзму в захисті національних цінностей.




12.

Розвиток мовлення (письмово). Стислий відгук на прочитану літературну баладу.

13
Контрольна робота за розділами «Вступ», «Билини і балади». Тести

Історичне минуле в літературі
14

Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».

15
Поглиблення понять про роман (історичний роман). Початкові поняття про художній час, художній простір. Висловлювання українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного роману.  


16.
 Утілення  в  образі  Айвенго  кодексу  лицаря,  художні  засоби створення образу. Образи Ровени і Ребекки.



17.
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.

18.
Розвиток мовлення (усно)Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, театр, ілюстрації та ін.). 


19.


Друга світова війна у європейській поезії. К. І. Галчинський. «Лист із полону» Б. Ш. Окуджава. «До побачення, хлопчики…» (та інші – 2-3 твори за вибором учнів і вчителя).


20

Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті.


21.

 Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.

22
Позакласне читання Льюїс К. С. «Хроніки Нарнії»

23
Культура проти війни (твори живопису, музики, кіно, у яких викривається війна). Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.


24
Контрольний твір  «Твої враження від прочитаного твору "Альпійська балада" В. Бикова»


25.
Контрольна робота за розділом «Історичне минуле в літературі». Тести

Духовне випробування людини
26.

Джеймс Олдрідж (нар. 1918). «Останній дюйм».  Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання. Поглиблення понять про оповідання. Дж. Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митця.


27.
Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості людини,  подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.





28.
Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Балада про Схід і Захід». «Якщо…». Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі.


29.

Ідеї миру і  дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син).  Поглиблення понять про баладу (літературну).
Вивчити напам’ять Кіплінг «Якщо…»



30.




Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).

31.
Контрольна робота з теми: «Духовне випробування людини». Тести

32.
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр


Дружба і кохання
33.

Олександр Сергійович Пушкін (1799–1837). «19 жовтня 1825 року». Дитинство і юність О. С. Пушкіна.

34.
Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі.Поглиблення понять про вірш, образ автора. 



35.
Шолом-Алейхем «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах культури та долі єврейського народу.



36.
Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.




37.

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р. Бернс. «Любов». Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…».

38.


К. М. Симонов. «Жди мене…» (та інші – 2-3 за вибором учнів і вчителя). Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.
Вивчити напам’ять Р. Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…», К. Симонов «Жди мене…»).

39.
Позакласне читання  Дюма О. «Три мушкетери»

40.

Контрольна робота за розділами «Дружба і кохання». Тести

Літературний детектив

41
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.



42.


Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук». Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».


43.



Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). 
Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. 


44.




Артур Конан Дойл (1859–1930). Оповідання про Шерлока Холмса «Пістрява стрічка».А. Конан Дойл – відомий автор детективних циклів,  популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.


45.




Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач.

46
Розвиток мовлення (усно). Екранізації творів Е. А. По і А. Конана Дойла (1-2 за вибором). Втілення героїв детективів засобами кіномистецтва. Порівняння літературних детективів з екранізаціями

47
Контрольна робота за розділом «Літературний детектив». Тести

Світова новела
48
Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.
О. Генрі (1862–1910). «Дари волхвів», «Останній листок».  О. Генрі – майстер новели.


49
Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.Біблія («Поклоніння волхвів»).Новела та її різновиди.

50
Новела «Останній листок» – гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього.


51
Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).

52
Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.  Поглиблення понять про оповідача і розповідача.Порівняння образів героїв новели.

53
Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум «Чи здійснилася мрія старого Бермана?» (за новелою О. Генрі «Останній листок».


54
Герберт Джордж Уеллс (1866–1946). «Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця».

55
Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка».

56
Філософський зміст твору. Підтекст.
Художні образи новели (Будда, Кандата). Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань  японців. 


57
Контрольний твір "Чому вчить новела Акутагави"Павутинка"

Сучасна література. Я і світ
58
Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.

 Календарно-тематичне  планування  уроків  зарубіжної  літератури
6  клас


Розділ,  тема  уроку

Дата
проведення
Вступ

1.

Література як вид мистецтва. Художній образ.
Художній образ, початкові поняття про традиційний  образ, вічний образ. 



 2.


Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві.
Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору. Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва.

Міфи народів світу

3.
Поняття про міф. Основні тематичні групи  міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.).




4.
Початкове поняття про міф і мотив. Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів



5.
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації

6.
Позакласне читання Орфей і Евридіка.                                        

7.


Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом.
Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ).

8.


Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і Персефона».
Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар».

9.

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.

10.
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.

11.
Розвиток мовлення (письмово) твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой»


12
Контрольна робота з теми:  «Вступ», «Міфи народів світу». Тести

Мудрість байки


13
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.



14




Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.


15

Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет»,  «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках         І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. Вивчити 1 байку за вибором

16
Розвиток мовлення (усно) Складання порівняльної характеристики байок Езопа, І. А. Крилова та українських байок

17
Контрольна робота за розділами «Мудрість байки». Тести

Пригоди і фантастика
18
Ж. Верн. «П’ятнадцятилітній капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна.

19
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність.

20
Дік Сенд і його друзі. Проблема рабства в романі.

21
Позакласне читання Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини у гармонії з природою. Робінзон Крузо як втілення відваги, розуму і працьовитості.

22
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.

23
Сюжет і композиція повісті.Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

24
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).

25
Контрольний твір  «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»).

26
Микола Васильович Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.

27
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.
Роль фантастики в повісті.

28
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки). 

29
М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні  (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість   М. В. Гоголя.

30
М. В. Гоголь і Україна, музеї М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса, М. В. Гоголя.

31
Контрольна робота за розділом «Пригоди і фантастика». Тести

32
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр


Людські стосунки
33
Антон Павлович Чехов (1860 — 1904). «Хамелеон», «Товстий і тонкий».

34
Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А. П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття сюжету.

35
Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.


36
А. П. Чехов і Україна. Літературний музей Чехова в Ялті.
Гумор, іронія, художня деталь, підтекст.

37
Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.

38
Джек Лондон (1876 — 1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.


39
Характеристика героїв твору.


40
Описи природи та їхня роль у тексті.

41
Значення назви оповідання.

42
Володимир Галактіонович Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі.

43
Тема мистецтва в повісті. Петро Попельський і Евеліна.

44
Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага і повага до інших.

45
Українська природа, народні образи й традиції в повісті.

46
В. Г. Короленко і Україна. Музей В. Г. Короленка (Полтава) в Україні.

47
Роль мистецтва; відповідальність за долю іншого і світу загалом.

48
Контрольний твір.
«Справжні цінності в житті людини»  (за повістю В. Короленка «Сліпий музикант»)».

49
Позакласне читання Марк Твен. «Принц і злидар»

50
Контрольна робота за розділом «Людські стосунки». Тести

Поетичне бачення світу
51
Мацуо Басьо (1644 — 1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці    М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.

52
 Хайку.Початкові відомості про специфіку розуміння краси в японській культурі.Видатні українські перекладачі творів Мацуо Басьо. Вивчити хайку (3-4 за вибором учня)

53
Розвиток мовлення (письмово) Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій.

54
Роберт Бернс (1759 — 1796).  «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). Ліричний герой. Елементи фольклору у творі Р. Бернса. Вивчити напам’ять «Моє серце в верховині…».

55
Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату»       (1 розділ за вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та ін.).

56
Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.

57
 Позакласне читання О. Генрі «Вождь червоношкірих»

58
Джанні Родарі (192 — 1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.

59
Контрольна робота з теми «Поетичне бачення світу». Тести

Образ майбутнього в літературі
60
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».


61
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.


62
Роберт Шеклі (1928 — 2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму.


63
Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства.


64
Розвиток мовлення (усний твір)  « Том і Кліві: схожість і відмінності»

Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом
65
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). «Міо, мій Міо».
Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах Ліндґрен.

66
«Міо, мій Міо» (робота з текстом). Образи головних героїв.
Перемога добра над злом.


67
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929-1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас). Моральні цінності, що стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до батьківщини).

68
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936 р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі.

69
Контрольна робота за розділами «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література». Тести


                                  Календарно- тематичне  планування  уроків  зарубіжної  літератури
5  клас


Розділ,  тема  уроку
Дата
проведення

Вступ. Література і фольклор


1

Художня література — духовна скарбниця людства.
Скарби народної фантазії. Фольклор, його характерні ознаки. (прислів’я, приказки)


2

Фольклорні жанри різних народів (загадки, пісні).
Гуманістичні цінності, втілені у  фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.

Казки народів світу
3


Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. Автор, початкові поняття про оригінал і переклад.



4

Пригоди казкових тварин. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.




5.


Порівняльна характеристика Чандарави (індійська казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити (казка І. Франка «Фарбований Лис»).


 6.

 Чарівливий світ чарівної казки (будова). Мандрівні казкові сюжети.

7.
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в  образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок.

8.

Розвиток мовлення (усно)Характеристика образу Іссумбосі та складання плану.


9.


Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. ТЛ. Антитеза, алегорія.



10

Давні збірки народних казок


11
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.
ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.

12
Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. 
ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).

13
Контрольна робота за розділами: «Вступ. Казки народів світу». Тести

14
Позакласне читання Арабська казка «Про Аладдіна і чарівну лампу».

15
Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів . Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих творах.

16
Розвиток мовлення (письмово)Письмовий переказ казки «Пані Метелиця» (навчальний). ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).

17
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. Система образів. Автор. 
ТЛ. Оригінал, переклад. Автор.
ЛК. Національний колорит казок і засоби його створення.
ЕК. Зіставлення оригіналу (фрагменту) твору Пушкіна з його українськими перекладами. 
О. С. Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила». Вивчити   напамять.

18
Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875).  «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».

19
Соловей як втілення сили природи й мистецтва;
ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва.

20
Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка».  Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.

21
Казкові персонажі, їх характеристика.
ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).

22
Еволюція образу головного героя.

23
Контрольна робота за розділом «Казки народів світу». Тести

Природа і людина


24
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).
ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея.
УС. Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів  про природу.

25
Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня  подорожнього».  Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. 
ТЛ. Епітет, метафора.
ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.
Вивчити напам’ять «Нічна пісня  подорожнього». 


26
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).
ТЛ. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.
ЕК. Елементи фольклору в літературних творах про природу.
Вивчити напам’ять «Задзвени із глибини…»

27
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. Робота з текстом твору.
ТЛ. Тема, ідея твору.


28
Зображення художніх образів, їх розкриття в  подіях твору «Лобо». 


29
Контрольна робота за розділом «Природа і людина». Тести

30
Позакласне читання Самуїл Маршак «Дванадцять місяців»

31
Українські переклади творів зарубіжних авторів  про природу. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.

32
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр.



Світ дитинства
33
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість. УС. Українські перекладачі творів Марка Твена.


34
Світ дорослих і світ дітей у повісті.

35
Том Сойєр. ТЛ. Портрет.

36
Гекльберрі Фінн.

37
Розвиток мовлення (письмово) Порівняльна характеристика Тома та Гека за поданим планом. ЕК. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.

38
Ставлення автора до своїх героїв.

39
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)
ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва.


40
Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна».
ТЛ. Початкове поняття про роман, сюжет.
ЛК. Втілення сюжетів творів Е. Портер у  кіно, живописі, гра-фіці та інших видах мистецтва. Популярність образів улюблених книг серед дітей різних країн.
УС. Українські перекладачі творів Елеанор Портер.

41
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.

42
Полліанна та її друзі. ТЛ. Портрет.

43
Художні засоби розкриття образу Полліанни.

44
Ідея радості життя й відкриття світу у творі.

45
Розвиток мовлення (усно) Порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Полліанни (на рівні рис характеру).

46
Позакласне читання  Астрід Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха».
Фільми за твором «Пеппі Довгапанчоха».


47
Контрольна робота за розділом «Світ дитинства» . Тести

Сила творчої уяви
48
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги.
ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість.


49
Втілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»).
Переклади й видання книг Л. Керролла.
 ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови).

50
Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.
ЕК. Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу повісті-казки Керролла «Аліса в Країні Див». Елементи казки у творі.

51
Світ уяви Аліси та її захопливі пригоди.

52
Образ Аліси. ТЛ. Портрет.

53
Персонажі, які оточують героїню.

54
Особливості художньої мови твору.

55
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941).

56
 «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші          М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).
ТЛ.  Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість

57
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.

58
Контрольна робота за розділом «Сила творчої уяви».  Тести

Сучасна література. У колі добрих героїв

59 
 Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».
ТЛ. Персонаж і герой літературного твору.
ЛК. Твори сучасного мистецтва (кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей.

60
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору.

61
Характеристика образу містера Вонки.

62
Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору.

63
Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета.

64
Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника».

65
Чарівність художнього світу твору.

66
Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

67
 Інші пригоди Мумі-тролів


Немає коментарів: