Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури
7 клас
№
|
Розділ, тема уроку
|
Дата
проведення
|
Вступ
|
||
1.
|
Оригінал і переклад. Види
перекладів, специфіка художнього перекладу.
|
|
2.
|
Переклад і переспів. Основні
принципи аналізу та інтерпретації оригіналу й художнього перекладу. Переклад
і переспів: схожість і відмінність.
|
|
Билини і балади
|
||
3.
|
Билина як жанр давньоруської
літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні
цикли билин (Київський, Новгородський).
Билина, гіпербола.
Історія і культура Київської
Русі.
|
|
4.
|
«Ілля Муромець і
Соловей-Розбійник». Робота з текстом. Реальність (історія, побут і звичаї) і
художня вигадка в билинах.
|
|
5.
|
Ідеал воїна-захисника в билині
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Елементи фольклору.
Зображення героїв билин у
мистецтві (живописі, музиці, мультиплікації та ін.).
|
|
6.
|
Балада як жанр фольклору і
літератури. Характерні ознаки балади. Балада.Фольклорні балади. «Король
Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.
|
|
7.
|
«Як Робін Гуд став
розбійником». Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника
Робіна Гуда.
|
|
8.
|
Позакласне
читання Лондон Джек «Біле Ікло»
|
|
9.
|
Літературні балади. Йоганн
Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя
балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.
|
|
10.
|
Адам Міцкевич (1798 -1855).
«Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.
Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі. А. Міцкевич і
Україна. Українські образи й мо тиви в баладі А. Міцкевича «Світязь».
|
|
11.
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850
-1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син
— король, свобода — рабство). Утвердження духовної сили піктів,
їхнього героїзму в захисті
національних цінностей.
|
|
12.
|
Розвиток мовлення
(письмово). Стислий відгук на
прочитану літературну баладу.
|
|
13
|
Контрольна
робота за розділами «Вступ», «Билини і
балади». Тести
|
|
Історичне минуле в літературі
|
||
14
|
Вальтер Скотт (1771–1832). «Айвенго».
В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у
романі «Айвенго».
|
|
15
|
Поглиблення понять про роман (історичний роман).
Початкові поняття про художній час, художній простір. Висловлювання
українських митців про В. Скотта, його вплив на розвиток історичного
роману.
|
|
16.
|
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби
створення образу. Образи Ровени і Ребекки.
|
|
17.
|
Зіткнення добра, краси й справедливості із
жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон
де Бефа, Моріса де Брасі.
|
|
18.
|
Розвиток мовлення
(усно)Порівняння образів персонажів
(Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка). Зіставлення
літературних творів із їхніми втіленнями в інших видах мистецтва (кіно,
театр, ілюстрації та ін.).
|
|
19.
|
Друга світова війна у
європейській поезії. К. І. Галчинський. «Лист із полону»
Б. Ш. Окуджава. «До побачення, хлопчики…» (та інші – 2-3 твори за
вибором учнів і вчителя).
|
|
20
|
Василь Володимирович Биков (1924–2003). «Альпійська
балада». Особливості сюжету і композиції повісті.
|
|
21.
|
Образи Івана Терешка і
Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства.
|
|
22
|
Позакласне
читання Льюїс К. С. «Хроніки Нарнії»
|
|
23
|
Культура проти війни (твори
живопису, музики, кіно, у яких викривається війна). Гуманістичний зміст
повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.
|
|
24
|
Контрольний твір «Твої враження від прочитаного твору
"Альпійська балада" В. Бикова»
|
|
25.
|
Контрольна робота за розділом «Історичне минуле в
літературі». Тести
|
|
Духовне випробування людини
|
||
26.
|
Джеймс Олдрідж (нар. 1918).
«Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми.
Символічність назви оповідання. Поглиблення понять про оповідання. Дж.
Олдрідж і Україна. Українські переклади творів митця.
|
|
27.
|
Образи Бена і Деві, художні
засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості
людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до
порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.
|
|
28.
|
Редьярд Кіплінг (1865–1936).
«Балада про Схід і Захід». «Якщо…». Протистояння і примирення Сходу й Заходу
в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у творі.
|
|
29.
|
Ідеї миру і дружби.
Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). Поглиблення
понять про баладу (літературну).
Вивчити напам’ять Кіплінг «Якщо…»
|
|
30.
|
Проблема духовного випробування
людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і
композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина
повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність
моральним принципам).
|
|
31.
|
Контрольна робота з теми: «Духовне випробування людини». Тести
|
|
32.
|
Підсумки. Узагальнення і
систематизація навчального матеріалу за семестр
|
|
Дружба і кохання
|
||
33.
|
Олександр Сергійович Пушкін
(1799–1837). «19 жовтня 1825 року». Дитинство і юність
О. С. Пушкіна.
|
|
34.
|
Уславлення ліцейської дружби й
вірності ідеалам у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня
1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі.Поглиблення понять про
вірш, образ автора.
|
|
35.
|
Шолом-Алейхем «Пісня над
піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у
його творах культури та долі єврейського народу.
|
|
36.
|
Тема кохання в повісті
Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі.
Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.
|
|
37.
|
Вірші зарубіжних поетів про
дружбу і кохання. Р. Бернс. «Любов». Г. Гейне. «Коли настав чудовий
май…».
|
|
38.
|
К. М. Симонов. «Жди
мене…» (та інші – 2-3 за вибором учнів і вчителя). Поетизація високого
почуття, розкриття його сутності.
Вивчити напам’ять Р. Бернс. «Любов» (або Г. Гейне.
«Коли настав чудовий май…», К. Симонов «Жди мене…»).
|
|
39.
|
Позакласне читання Дюма О. «Три
мушкетери»
|
|
40.
|
Контрольна робота за
розділами «Дружба і кохання». Тести
|
|
Літературний детектив
|
||
41
|
Детектив як жанр літератури,
характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.
|
|
42.
|
Едгар Аллан По (1809-1849).
«Золотий жук». Е. А. По – засновник жанру детективу у світовій
літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук».
|
|
43.
|
Особливості композиційної
будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних
точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.).
Образи Вільяма Леграна,
Джупітера, оповідача.
|
|
44.
|
Артур Конан Дойл (1859–1930).
Оповідання про Шерлока Холмса «Пістрява стрічка».А. Конан Дойл –
відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у
різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
|
|
45.
|
Шерлок Холмс як безпосередній
учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява
стрічка».Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його
образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач.
|
|
46
|
Розвиток мовлення (усно). Екранізації
творів Е. А. По і А. Конана Дойла (1-2 за вибором). Втілення
героїв детективів засобами кіномистецтва. Порівняння літературних детективів
з екранізаціями
|
|
47
|
Контрольна робота за розділом «Літературний детектив». Тести
|
|
Світова новела
|
||
48
|
Новела як літературний жанр, її
характерні ознаки, різновиди.
О. Генрі (1862–1910). «Дари
волхвів», «Останній листок». О. Генрі – майстер новели.
|
|
49
|
Моральні цінності в новелі
«Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.Біблія («Поклоніння
волхвів»).Новела та її різновиди.
|
|
50
|
Новела «Останній листок» – гімн
людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього.
|
|
51
|
Специфіка розкриття образу
Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця).
|
|
52
|
Образи дівчат, їхня динаміка
(Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели,
розповідач. Поглиблення понять про оповідача і
розповідача.Порівняння образів героїв новели.
|
|
53
|
Розвиток
мовлення (письмово). Твір-роздум «Чи здійснилася мрія старого Бермана?» (за новелою О.
Генрі «Останній листок».
|
|
54
|
Герберт Джордж Уеллс
(1866–1946). «Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст
Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна
крамниця».
|
|
55
|
Рюноске Акутаґава (1892–1927).
«Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї
про моральну справедливість у новелі «Павутинка».
|
|
56
|
Філософський зміст твору.
Підтекст.
Художні образи новели (Будда,
Кандата). Біблія («Поклоніння волхвів»). Особливості вірувань японців.
|
|
57
|
Контрольний твір "Чому
вчить новела Акутагави"Павутинка"
|
|
Сучасна література. Я і світ
|
||
58
|
Айзек Азімов (1920-1992).
«Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства.
|
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури
6 клас
№
|
Розділ, тема уроку
|
Дата
проведення
|
Вступ
|
||
1.
|
Література як вид мистецтва.
Художній образ.
Художній образ, початкові
поняття про традиційний образ, вічний образ.
|
|
2.
|
Специфічні ознаки різних видів
мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві.
Традиційні образи українського
і зарубіжного фольклору. Особливості зображення одного й того самого образу в
різних видах мистецтва.
|
|
Міфи народів світу
|
||
3.
|
Поняття про міф. Основні
тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв,
календарні та ін.).
|
|
4.
|
Початкове поняття про міф і
мотив. Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів.
Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів
|
|
5.
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея.
Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення
цивілізації
|
|
6.
|
Позакласне
читання Орфей і
Евридіка.
|
|
7.
|
Міфи про Геракла. Поетизація в
образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом.
Поглиблення поняття про образ
(міфологічний образ).
|
|
8.
|
Пояснення природних циклів у
міфі «Деметра і Персефона».
Зображення одвічної мрії
людства про крила в міфі «Дедал і Ікар».
|
|
9.
|
Індійські міфи. Творення. Про
створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.
|
|
10.
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп.
Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.
|
|
11.
|
Розвиток мовлення
(письмово) твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой»
|
|
12
|
Контрольна робота з теми: «Вступ», «Міфи народів світу». Тести
|
|
Мудрість байки
|
|
|
13
|
Байка як літературний жанр, її
характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.
|
|
14
|
Езоп. «Лисиця і виноград»,
«Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і
загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум,
хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль
байок Езопа.
|
|
15
|
Іван Андрійович Крилов
(1769-1844). «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня».
Моральні проблеми в
байках І. А. Крилова.
Яскравість алегоричних образів. Вивчити 1
байку за вибором
|
|
16
|
Розвиток мовлення
(усно) Складання порівняльної
характеристики байок Езопа, І. А. Крилова та українських байок
|
|
17
|
Контрольна робота за
розділами «Мудрість байки». Тести
|
|
Пригоди і фантастика
|
||
18
|
Ж. Верн. «П’ятнадцятилітній
капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна.
|
|
19
|
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його
мужність і людяність.
|
|
20
|
Дік Сенд і його друзі. Проблема рабства в романі.
|
|
21
|
Позакласне
читання Даніель Дефо. «Життя і
незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини у гармонії з природою.
Робінзон Крузо як втілення відваги, розуму і працьовитості.
|
|
22
|
Чарльз Діккенс (1812-1870).
«Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа.
|
|
23
|
Сюжет і композиція повісті.Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
|
|
24
|
Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору
(казки, пісні).
|
|
25
|
Контрольний твір «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня у прозі»).
|
|
26
|
Микола Васильович Гоголь
(1809-1852). «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.
|
|
27
|
Тема кохання. Образи Оксани і
Вакули.
Роль фантастики в повісті.
|
|
28
|
Елементи фольклору (традиційні
образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи
казки).
|
|
29
|
М.В. Гоголь і Україна, музеї
М.В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Висловлювання українських
митців про творчість М. В. Гоголя.
|
|
30
|
М. В. Гоголь і Україна, музеї
М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Музей Ч. Діккенса у Великобританії
(Лондон). Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч.
Діккенса, М. В. Гоголя.
|
|
31
|
Контрольна
робота за розділом «Пригоди і
фантастика». Тести
|
|
32
|
Підсумки. Узагальнення і
систематизація навчального матеріалу за семестр
|
|
Людські стосунки
|
||
33
|
Антон Павлович Чехов (1860 —
1904). «Хамелеон», «Товстий і тонкий».
|
|
34
|
Викриття пристосуванства,
підлабузництва в оповіданнях А. П. Чехова. Діалог як основна форма розкриття
сюжету.
|
|
35
|
Майстерність письменника у
змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.
|
|
36
|
А. П. Чехов і Україна.
Літературний музей Чехова в Ялті.
Гумор, іронія, художня деталь,
підтекст.
|
|
37
|
Порівняння образів чеховських
персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними.
Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них.
|
|
38
|
Джек Лондон (1876 — 1916).
«Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі.
|
|
39
|
Характеристика героїв твору.
|
|
40
|
Описи природи та їхня роль у тексті.
|
|
41
|
Значення назви оповідання.
|
|
42
|
Володимир Галактіонович
Короленко (1853 — 1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро
Попельський) свого місця у світі.
|
|
43
|
Тема мистецтва в повісті. Петро
Попельський і Евеліна.
|
|
44
|
Образ Максима Яценка, твердість
його переконань, увага і повага до інших.
|
|
45
|
Українська природа, народні
образи й традиції в повісті.
|
|
46
|
В. Г. Короленко і Україна.
Музей В. Г. Короленка (Полтава) в Україні.
|
|
47
|
Роль мистецтва;
відповідальність за долю іншого і світу загалом.
|
|
48
|
Контрольний твір.
«Справжні цінності в
житті людини» (за повістю В. Короленка
«Сліпий музикант»)».
|
|
49
|
Позакласне читання Марк Твен. «Принц і злидар»
|
|
50
|
Контрольна
робота за розділом «Людські стосунки».
Тести
|
|
Поетичне бачення світу
|
||
51
|
Мацуо Басьо (1644 — 1694).
Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм
форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в
ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
|
|
52
|
Хайку.Початкові відомості
про специфіку розуміння краси в японській культурі.Видатні українські
перекладачі творів Мацуо Басьо. Вивчити
хайку (3-4 за вибором учня)
|
|
53
|
Розвиток мовлення
(письмово) Створення власних хайку
за принципами художнього паралелізму та асоціацій.
|
|
54
|
Роберт Бернс (1759 —
1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у
вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край — чужина). Елементи фольклору
(традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.). Ліричний
герой. Елементи фольклору у творі Р. Бернса. Вивчити напам’ять «Моє серце в верховині…».
|
|
55
|
Генрі Лонгфелло (1807 — 1882).
«Пісня про Гайавату» (1 розділ за
вибором учителя). Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі
«Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди та
ін.).
|
|
56
|
Образ Гайавати. Ідеї миру,
національного єднання, служіння народові.
|
|
57
|
Позакласне
читання О. Генрі «Вождь червоношкірих»
|
|
58
|
Джанні Родарі (192 — 1980).
«Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм
вірша. Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.
|
|
59
|
Контрольна робота з теми «Поетичне бачення світу». Тести
|
|
Образ майбутнього в літературі
|
||
60
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка».
Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».
|
|
61
|
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди
для розкриття головної ідеї твору.
|
|
62
|
Роберт Шеклі (1928 — 2005).
«Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Гуманістичний зміст
оповідання — віра в перемогу людського розуму.
|
|
63
|
Духовне й фізичне випробування
Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства.
|
|
64
|
Розвиток мовлення
(усний твір) « Том і Кліві:
схожість і відмінності»
|
|
Сучасна література.
Зростання і взаємини зі світом
|
||
65
|
Астрід Анна Емілія Ліндґрен
(1907 — 2002). «Міо, мій Міо».
Основні відомості про життя і
творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні
цінності у творах Ліндґрен.
|
|
66
|
«Міо, мій Міо» (робота з
текстом). Образи головних героїв.
Перемога добра над злом.
|
|
67
|
Міхаель Андреас Гельмут Енде
(1929-1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Фантастична країна Усландія та
її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас). Моральні цінності, що
стверджуються у творі (дружба, кохання, сім’я, повага до інших, любов до
батьківщини).
|
|
68
|
Крістіне Нестлінґер (нар. 1936
р.). «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його
характеру. Конрад і його становлення у світі.
|
|
69
|
Контрольна робота за
розділами «Образ
майбутнього в літературі» та «Сучасна література». Тести
|
Календарно-
тематичне планування уроків зарубіжної літератури
5 клас
№
|
Розділ, тема уроку
|
Дата
проведення
|
||
Вступ. Література і фольклор
|
||||
1
|
Художня література — духовна скарбниця людства.
Скарби народної фантазії. Фольклор, його характерні
ознаки. (прислів’я, приказки)
|
|
||
2
|
Фольклорні жанри різних народів (загадки, пісні).
Гуманістичні цінності, втілені
у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.
|
|
||
Казки народів світу
|
||||
3
|
Різновиди казок (про тварин, чарівні,
соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. Автор, початкові поняття
про оригінал і переклад.
|
|
||
4
|
Пригоди казкових тварин. Індійська народна казка
«Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.
Філософський зміст казки.
|
|
||
5.
|
Порівняльна характеристика Чандарави (індійська
казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити (казка І. Франка «Фарбований Лис»).
|
|
||
6.
|
Чарівливий світ чарівної казки (будова).
Мандрівні казкові сюжети.
|
|
||
7.
|
Японська народна казка «Іссумбосі, або
Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості,
ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит
японських казок.
|
|
||
8.
|
Розвиток мовлення (усно)Характеристика образу Іссумбосі та складання плану.
|
|
||
9.
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація
мистецтва й уславлення образу митця в казці. ТЛ. Антитеза, алегорія.
|
|
||
10
|
Давні збірки народних казок
|
|
||
11
|
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя
подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в
казці.
ЛК. Національний колорит казок і засоби його
створення.
|
|
||
12
|
Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в
перемогу людини над обставинами.
ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва
(живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.).
|
|
||
13
|
Контрольна робота за
розділами: «Вступ. Казки народів світу». Тести
|
|
||
14
|
Позакласне читання Арабська казка «Про Аладдіна і чарівну лампу».
|
|
||
15
|
Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення
діяльності братів . Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні
цінності в казках. Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих
творах.
|
|
||
16
|
Розвиток мовлення (письмово)Письмовий переказ казки «Пані Метелиця»
(навчальний). ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно,
музика, мультиплікація та ін.).
|
|
||
17
|
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по
поеми «Руслан і Людмила». Синтез фольклорних і літературних елементів у
творчості О. Пушкіна. Система образів. Автор.
ТЛ. Оригінал, переклад. Автор.
ЛК. Національний колорит казок і засоби його
створення.
ЕК. Зіставлення оригіналу (фрагменту) твору Пушкіна
з його українськими перекладами.
О. С. Пушкін. Вступ по поеми «Руслан і Людмила».
Вивчити напам’ять.
|
|
||
18
|
Ганс Крістіан Андерсен (1805
-1875). «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в
казці «Соловей».
|
|
||
19
|
Соловей як втілення сили природи й мистецтва;
ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва.
|
|
||
20
|
Оскар Уайльд
(1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт.
Символічний зміст назви твору.
|
|
||
21
|
Казкові персонажі, їх характеристика.
ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва
(живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.).
|
|
||
22
|
Еволюція образу головного героя.
|
|
||
23
|
Контрольна робота за розділом
«Казки народів світу». Тести
|
|
||
Природа і людина
|
||||
24
|
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна».
Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре
ніколи…»).
ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея.
УС. Майстерність українських перекладачів творів
зарубіжних авторів про природу.
|
|
||
25
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна
пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних
сфер природи й людини в поетичному творі.
ТЛ. Епітет, метафора.
ЛК. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.
Вивчити напам’ять «Нічна
пісня подорожнього».
|
|
||
26
|
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…».
Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).
ТЛ. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.
ЕК. Елементи фольклору в літературних творах про
природу.
Вивчити напам’ять «Задзвени із глибини…»
|
|
||
27
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження
за світом природи. Робота з текстом твору.
ТЛ. Тема, ідея твору.
|
|
||
28
|
Зображення художніх образів, їх розкриття
в подіях твору «Лобо».
|
|
||
29
|
Контрольна робота за розділом
«Природа і людина». Тести
|
|
||
30
|
Позакласне читання Самуїл Маршак «Дванадцять місяців»
|
|
||
31
|
Українські переклади творів зарубіжних
авторів про природу. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.
|
|
||
32
|
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу за семестр.
|
|
||
Світ дитинства
|
||||
33
|
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра».
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.). ТЛ. Початкові
поняття про сюжет, повість. УС. Українські перекладачі творів Марка Твена.
|
|
||
34
|
Світ дорослих і світ дітей у повісті.
|
|
||
35
|
Том Сойєр. ТЛ. Портрет.
|
|
||
36
|
Гекльберрі Фінн.
|
|
||
37
|
Розвиток мовлення (письмово) Порівняльна характеристика Тома та Гека за
поданим планом. ЕК. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.
|
|
||
38
|
Ставлення автора до своїх героїв.
|
|
||
39
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)
ЛК. Втілення сюжетів творів Марка Твена у кіно,
живописі, графіці та інших видах мистецтва.
|
|
||
40
|
Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна».
ТЛ. Початкове поняття про роман, сюжет.
ЛК. Втілення сюжетів творів Е. Портер
у кіно, живописі, гра-фіці та інших видах мистецтва. Популярність
образів улюблених книг серед дітей різних країн.
УС. Українські перекладачі творів Елеанор Портер.
|
|
||
41
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив
на життя міста.
|
|
||
42
|
Полліанна та її друзі. ТЛ. Портрет.
|
|
||
43
|
Художні засоби розкриття образу Полліанни.
|
|
||
44
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі.
|
|
||
45
|
Розвиток мовлення (усно) Порівняльна характеристика образів Тома Сойєра
і Полліанни (на рівні рис характеру).
|
|
||
46
|
Позакласне читання Астрід Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха».
Фільми за твором «Пеппі Довгапанчоха».
|
|
||
47
|
Контрольна робота за розділом «Світ дитинства» . Тести
|
|
||
Сила творчої уяви
|
||||
48
|
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див».
Творча історія книги.
ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення
понять про казку (літературну), повість.
|
|
||
49
|
Втілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в
Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.).
Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»).
Переклади й видання книг Л. Керролла.
ЕК. Спільні елементи зарубіжних казок (теми,
образи, особливості будови).
|
|
||
50
|
Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією
письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.
ЕК. Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу
повісті-казки Керролла «Аліса в Країні Див». Елементи казки у творі.
|
|
||
51
|
Світ уяви Аліси та її захопливі пригоди.
|
|
||
52
|
Образ Аліси. ТЛ. Портрет.
|
|
||
53
|
Персонажі, які оточують героїню.
|
|
||
54
|
Особливості художньої мови твору.
|
|
||
55
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941).
|
|
||
56
|
«Книги в червоній палітурці». Чарівний світ
літератури й мистецтва у
вірші М. І.
Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та
ін.).
ТЛ. Початкові поняття про фантастику.
Поглиблення понять про казку (літературну), повість
|
|
||
57
|
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль
літературних і музичних асоціацій у творі.
|
|
||
58
|
Контрольна робота за розділом
«Сила творчої уяви». Тести
|
|
||
Сучасна література. У колі
добрих героїв
|
||||
59
|
Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна
фабрика».
ТЛ. Персонаж і герой літературного твору.
ЛК. Твори сучасного мистецтва (кіно, театр та ін.)
для дітей і про дітей.
|
|
||
60
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на
казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору.
|
|
||
61
|
Характеристика образу містера Вонки.
|
|
||
62
|
Зображення в повісті реального та фантастичного.
Робота з текстом твору.
|
|
||
63
|
Доброта і щирість головного героя. Характеристика
образу Чарлі Бакета.
|
|
||
64
|
Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника».
|
|
||
65
|
Чарівність художнього світу твору.
|
|
||
66
|
Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості,
сімейних цінностей.
|
|
||
67
|
Інші пригоди Мумі-тролів
|
|||
Немає коментарів:
Нові коментарі наразі не дозволено.